-

Alla inlägg under oktober 2009

Av Hanna - 24 oktober 2009 10:42

Lördags morgonen.

Idag vaknade jag ungefär 4 gånger innan jag steg upp.En av det bästa sakerna som man kan göra en lördags morgon är att somna om typ 10 min.Nu är det så att jag brukar somna om typ 4-6 gånger varje morgon typCool

Jag vaknade första gången av att lexus sprätte i buren.Andra till fjärdegången vet jag inte!Jag steg upp kl 9.

Jag gick till TV:n där john satt och tittade på en gammal maych mellan frankrike och portugal.Jag funderade på att snotta fjärren men jag hann inte för då var det frukost.Och  när jag tittar ut genom fönstret är det väldigt vitt ute.Det tog ett tag innan min hjärna fattat att det hade snöat!Men när den gjorde det blev jag VÄLDIGT glad!Jag ser det snöar,jag ser det snöar!Det var väll roligt?Hurra!Tjooohoo!

Efter frullen yog jag en dush.Det behövdes för mitt hår hade ändrat färg från helt ljusbrunt till svarta slingorObestämd

Nu sitter jag och lyssnar på "blame it on the boogie" med jackson five.Det svänger ju!

Nu ska jag hitta bilder på vadsom helst och stoppa in på bloggen!

Hejdå-kram!

Av Hanna - 23 oktober 2009 17:48

Hej.

Idag är det fredag,tjoohoo! fredag=<3<3<33!

Vi har yp haft prov på verb,jag fick MVG!Wiihiiei!SkrattandeSen fick vi reda på hur det gått på matteprovet.Första sidan:ALLA RÄTT!Andra sidan:INte alla rätt!Mer säger jag inte.Idag hade vi gympa vi körde något som heter smygboll.Det var jättekul.Vi spelade också bedmington,inte lika kul men ändå roligt.Jag har också fortsatt på min saga som jag började på igår.Den blir faktiskt ganska bra men inte sååläskig.Den är lite rolig eftersom den handlar om våran klass på klassresa.Vicki har dött men annars går det bra!

Snart ska vi äta middag.Det blir bakad potatis med räkröra.Mmmm...I räkröran är det,räkor,majjonäs,creme'fresh och lök.Kansk rom,men jag vet inte.Gott är det iallafall

Just nu sitter John breve med mig och stör.

-nääähSkrikandesSa john lite argt till Hanna.

-Hehe...Sa hanna då.

Ännu en "dialog".Men det som är extra bra med edenna fredag är att det blir höstlov denna vecka+att jag ska måla om mitt rum.Det blir i svart och guld med shabloner på ena väggen.Nice.Kommentera

Hejdå nu ska det käkas potäter!

Kram!

Av Hanna - 23 oktober 2009 17:36

Buuuhuuuubu!

Blev du rädd?!Nä,tänkte väl detFlörtHittat lite bilder på google tycker dom är riktigt roliga faktiskt!

Eller läskiga!Haha!     <----------Roliga Lik någon viss person!?

Iallafall,happy halloweeen!

Ska ni gå bus elr godis?

Inte jag.Tycker jag har blivit lite förstor men alla tycker väl olika antar jag.Men om jag skullr gjort det skulle jag ha haft masken ovanför tror jag,varför vet jag inte.HeheSkrattande 

Av Hanna - 22 oktober 2009 18:04

Hejsan!
Idag har vi haft tema dag om Halloween typ.Det var kul.Vi fich välja mellan bild uppgift,matte,engelska elr svenska.Allt var i halloween tema.Jag började med svenska uppgifterna,då skulle vi skriva en dikt eller saga.

Jag valde dikt.Den är AAAS dålig och går så här:

 

                              Halloween!

                        Det ylar till.

                  Det blåser en vind.

           Någon stryker mot min kind.

                          Ingen där!

                  Halloween är här!

               Det är grått och vått.

                     Dörrar knarrar.

                      Jag darrar.

                      Ingen där!

                Halloween är här!

Visst är den bra!?Nu ska jag rida!Hejdå!

Kram!

Av Hanna - 21 oktober 2009 19:04

Hur sätter man in youtube klipp alltså?!

SNÄÄÄLLA ni måste säga hur man gör!SNälla,snälla,snälla,snälla,!Gråter

Kram<3

Av Hanna - 21 oktober 2009 18:38

Hejsan!

Idag har vi haft tema dag.Tema dagen handla om FN.Jag tycker att det var intressant och roligt.

Vi har också haft musik och gympa(tjejernas gympa alltså).På musiken sjöng vi för en gångs skull!

Faktiskt tror jag att dom hade FN tema där me!Vi sjöng typ bara låtar som hade med barn(konversationen) och fred och sånt typ.Det bra var att vi sjöng we are the world med michael jackson!Våran klass är också,vad jag tycker,bra på att sjunga!Dock var jag lite hes idag men det lät hyfsat.Jag är ju inte så bra på att ta höga toner direkt.Efter musiken hade vi gympa.Vi spelade bedmington och pingis.Vi var två o två typ.Jag var med Ammi.B.Vi körde lite granna mot Henna och jennifer.Kul!Tydligen hade några tjejer i 6a skrattat åt mig för att jag glömde tt ha topp!Och inte var det då snällt skratt...Men,who cares about that?!

Dom hade tupperat håret och såg ut typ som troll!Snyggt på ett sätt men ändå inte.Och så blir håret så tovit!

Efter skolan for jag till pappa och skötte om lexus + att jag hämta badkläder.Sen for jag,med buss,till badhuset med Ammi,Ida och Ebba.Det var roligt där.Jag skulle ha förökt lära mig dyka men det lyckades inte så bra!Faktum är att jag inte ens försökte!Men jag hoppa från trampolinen iaf!Inte så stor bedrift men kul var det deffenitivt.Sen bada vi ångbastu.När vi ducshade skruva  jag på kallt vatten och sprutade det på ebba som spruta tillbajka.Sen börja typ alla.Som tur var var det bara vi där inne!

Sen missa vi bussen och jag och ebba ropa samtidigt:Neeej!

Hehe.Så Ammis pappa hämta mig och hon.Fast ida och ebba åkte med en annan buss typ.Nu lyssnar jag på M.J och we are thw world,den är så fin!Nu kommer två till bilder.

   Våran baksida en dimmi(regnig?) morgon.Vakert faktiskt,fast det är det nog bara jag som tycker!

   Alltså det är ett träd,fast det är lite uppochnerSkrattande

Hejdåkram!

Av Hanna - 20 oktober 2009 20:07

Hejsan!

Första saken jag pratar om nu blir bilkden på mig och elefanten.Jag sér lite tjock ut men det beror på min tröjja helt och hållét.(nästan iaf)Idag har vi jobbat med tidningen igen.Jag tyckte att vi i min grupp jobba på bra.Men det tyckte INTE parrarell(stavat fel)klassens lärare tydligen.Lena samla ihop både 6a och 6b.

6a:s lärare började prata:

-När ni började med detta arbete trodde jag att ni skulle hinna jobba så här mycket,sa hon och höll upp G:s arbete.-Men inte EN ända av er klarade det,jag tycker att ni var okonsentrerade och typ blabla bla...

Tills jag såg G:s arberte han har varit helt fantastisk,enastående underbar och bäst!Sa hon sedan.

Okej ´jag kanske överdrev en gnutta,Men jag och en till kände oss väldigt dåliga sen.G hade gjort ett jätte fint arbete men JAG tyckte att hon kunde haft lite mindre talande om hur hon tyckte vi hade misslyckas.

Alla kanske inte känner som jag gör.Och det  är ju förstås bra:)Men jag gör iaf det.

Vi har också haft månads test i matte.Jag hoppas verkligen att det gick bra!Kul var det iallafall!Efter skolan började ännu en tråkig eftermiddag.Tills Ammi och Ida ringde på=)Sen var jag med dom ett tag och åt middag hos Ida.Tack för maten Idas mamma det var JÄTTE gott!GladEfter vi ätit hängde jag med Ida och Ebba på deras ävning med orkestern,eftersom jag kanske ska börja där efter jul!Nicee!

På vägen hem igen gick jag till pappa och lexus:då fick jag bilderna nedanför!

Efter det mötte jag Nårgra killar från fyran som gick i "vallgraven" runt våran byggnad.Dom sa:

-hörru,gå härifrån!det här är en plats för män!

Börja typ flabba lite.Men ag sa typ:

-Jo,men gå då!

-Va?!sa de då

-jo men ni sa ju att bara män får vara här!?Eller hur!Hehe jag är såå bra.Sen gick jag...Cool

Men självklart hade jag glömt nycklarna och mobilen hos pappa.Så tillbaka gick jag.

Nu har jag precis ätit upp en mandarin.Intresse smurfarna hoppar...

Igår var jag på bibblan och låna  en ljudbok,Twilight om jag bara kunde drömma.

Jag tänkte låna vanlig bok men den fanns inte inne.Jag har aldrig läst eller sätt twilight!Men de sägs att dom är jätte bra,hoppas det.Imorgon har vi Tema dag och slutar kl 13.00!Tjoohoo!Tack så jäätte mycket heeeelt underbara skola!Nu till när jag gick i tvåan.En dikt jag skrev,Det är inte förbjudet att garva..

_Solen lyser varmt och klart,men om man vill dit måste man ha en väldig fart----->

Wow!Bra va...Det tyckte jag i tvåan iaf!haha!

Hejdå-kram<3

Av Hanna - 20 oktober 2009 19:58

Hej

Här kommer en del bilder,mästa dels på mig och MOses.

  Här leker han med favvo sak!   Sötiis!<3   Han är ju bara sötast i hela världen!Ni måste hålla med alltså!?

Nu kommer lite bilder på mig!

  Nice pyamas va?!Skön iaf!   Här är elefanten,och jag!   Man kan säga att jag gillar Musik.På bilden kramar jag min stereo!Ovanpå står det lite katter och några skivor.Klänningen hade jag på mig för att jag precis kommit från kalas

Kommer text i nästa inlägg!kram!

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som läser min blogg?
 yngre än 10 år
 10-15 år
 15-20 år
 20-25 år
 25-30 år
 30-35 år
 35-40 år
 40-45 år
 45-50 år
 50-55 år
 55-60 år
 äldre

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Fråga mig

17 besvarade frågor

Skriv gärna i gästboken!^-^

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Det bästa !

Älsklingarna  mina <3

  

Översättning hära!

RSS

^^

Började räkna den 21 augusti 2010 :)

besöksräknare

Ovido - Quiz & Flashcards